Tuesday, March 17, 2009

Sunny day but lil bit fredo(cold)!!



Assalamualaikum...

Alhamdullilah,syukur Alhamdullilah..ini sahaja yang dapat saya lafazkan dalam hati once saya sampai umah pakistan fren pagi td,saya nampak Al-quran di tangannya and die sdg membacanya(we usually go to the classes together by bike).
erhm..maybe pada pandangan kawan-kawan,this is nothing,tapi saya bersyukur sangat2 kerana dia masih berada dalam jalan yg lurus,mungkin pada suatu masa yang lepas die tergelincir sedikit dari jalan yang benar,(,dan saya juga akui saya juga pernah lalai seketika di Malaysia,namun saya sgt bersyukur keadaan die sini byk skali merubah diri saya,Alhamdullilah..tak terkata syukurku pada-Mu Ya Allah..)perubahan culture sebaik sahaja pertama kali menjejakkan kaki di bumi Italy ini mungkin sedikit sebanyak merubah hatinya dari amalannya sehari2..Allah itu Maha Besar,dan semestinya hidayah itu segalanya datang dari Allah..
Apa yang dapat saya katakan adalah,hati manusia ni mudah sangat berubah..dalam sekelip mata sahaja jika dengan izin Allah..rite? saya akui kehidupan di sini sungguh mencabar,pasti kawan2 dapat bygkn camne kan.Alhamdullilah,dengan pelbagai ujian dan dugaan telah saya lalui di sini,saya bersyukur sgt2 saya masih di jalan-Nya,dan semoga saya tetap kekal di jalan-Nya,and saya harap kawan2 pun begitu juga..sama2la kita berdoa ye..InshaAllah..

Oh yer,selepas dia habis membaca Al-Quran,he invited me for a breakfast.( saya masih lagi dalam tergamam dan tidak dapat berkata ape2,hanya syukur Alhamdullilah dalam hati) jadi saya menolak(sebenarnya perut dah isi nasi goreng ..;D)..and sooo dia pun makan cereal as for his breakfast (breakfast die sedap jeee..tapi tgk je la..tadi kata xnk..ihhiih)..and then after that we went to the class...kayuh2 beskal saya yang buruk ni..iskk..(bersyukurla wahai Nisa!)..
oh yer..on the way to the classes..kami lalu di pisa tower..(inilah route kami hari2,pisa tower pasti menjadi laluan kami,and kami pun dah boring tengok Torre di Pisa ni..hehe..)..saya sebenarnya just nak bgtau..hari ni raaaamaaaiiiiiiiiiiiiii sangat orang di Pisa tower..most of them are Italian students..saja lepak2 kut..jadi kayuhan beskal pun terhenti sebab kena hati2..nanti langgar orang pulak..dahla break beskal saya berbunyi2..creeekkkkkkk..hahahaha..dah jadi macam warning org kt depan lak.."tepi2"..but we usually say "scusa"= excuse me.. lepas tu..sampaila ke department..akhirnya..

p/s : sorryla sgt2..atas bahasa yang byk x btul..tapi harap kawan2 dapat teladan n pengajaran dr main thing dr cerita di atas yer ..bkn cerita pisa tower tau k..inshaAllah...

Below gambar2 di kelas hari ni..hari ni panas terik..tapi anginnya yang kuat..jadi sejuk pula..terpaksa juga kami memakai jacket (one germany yg sudah sgt biasa sjuk..this will be nothing for him..hehe)..kali ni ada gambar saya with my bike!!..i looked sgt small with the bike ..rite?? ahhaha...okies..enjoy the pics!!



belakang kitaorg ni nampak tak mcm bangunan berkaca n biru..that is our Aero department utk pengetahuan kwn2 ye
piccola nota : gambar2 sekumpulan grup berbasekal..hihhiih...

ciao everyone!!

1 comment:

milan said...

salam nisa..betul laa nisa nampak kecik dgn basikal tuu..hehe..nisa,, rezeki jgn ditolak..xbaek tau..hehe