Sunday, March 8, 2009

Cek Mek Molek..

Assalamualaikum...
entry kali ni asyik pasal makanan je...hihiih...sebenarnya sudah lama saya mengidam nak makan cek mek molek..oops..bkn mengidam bwk baby ye..saya belum kahwin yer...;)..semalam jalan2 sorg2 di carrefour,list di tangan hanya mau membeli latte,zucherro dan butter sahaja..then wah...sampai 19Euro saya abeskan duit..ape ye saya beli semalam..
saya beli :
latte (milk)
zucherro (sugar)
burro (butter)
pasta fuscilli (love it)
coklat bueno (adus,tak tahan)
uova (eggs)
cili merah (rosso peperoncino)
biskut (biscotti)
beras (riso) (ini penting.lupa nak tulis dalam list)
epal (mele)
AND
saya jumpa
keledek!! (patate dolce)

p/s: saje je..bahan2 ditulis dalam 2bahasa italian/malay..mengaplikasikan bahasa italy.. supaya nanti saya x cpt lupa..;)

ehhhehe...keidaman saya nak makan cek molek tercapai jua...so ape lagi..saya terus beli..ahhaaha...ini patate dolce yang saya maksudkan..imported dari USA lak tu


okla....lepas balik dari carrefour je..dengan membawa barang yang bawak..pergi saya kayuh beskal..tapi balik saya heret beskal..hahah..barang2 berat so saya letak barang2 di belakang carry tuh..jadi heret saje beskal saya..ini gambar beskal buruk saya..basikal ntah brape hand tah..(ppsstt...dibeli dari org curi...shhhhh!)

tapi beskal ini sudah di spray hitam.untuk mengelakkan dikecam....jhtnye saya.

okies...inilah hasil cek mek molek yang saya buat malam tadi..alhamdullilah..walaupun jauh n sorg2 dari family..dapat juga makan cek mek molek..walaupn makan sorg2..;))






nyum22....bentuknye xderla secomei namanya...hahahhha..tapi belum rasa belum tau....hihihihi...kalo saya jual buka gerai macam gerai nasi lemak..agaknye org italy nak beli tak...eekekkke...berangan ye cik Nisa...
itu sahaja....ciao....;))

5 comments:

bladioskov said...

bkn dikecam la..dicam la..pg bukak kamus tgk kecam tuh ape maksud dier

Berusaha n tawaqal!! said...

ohh yer ker...ehheh..sama je la...jgnla ko nk perli...

milan said...

salam nisa..waa..nampak cam sedap..tp xtau lg nie..kena cube dulu laa..hehe..

Abu Khalifah said...

Salam... wahh... naik beskal gak.. same la kite.. tapi... beskal curi tuuuu... huhuuuuuu.... beli la dari sumber yg bersih, suci lagi halal. hehe..

Berusaha n tawaqal!! said...

hiiih..sini memang femes dgn org jual beskal curi..n lgpn murah sgt..n kalo beli beskal baru..trus kne curi..jadi belila beskal buruk supaya tak kena curi...hehe..tapi terasa juga silapnye..aduis..