Sunday, March 8, 2009

Mangiare....

Assalamualaikum...
sudah lama blog ini tidak terisi yer...dengan exam italian yg br lepas..alhamdullilah...next exam is aerodynamic(semoga berjaya)..with things happenend recently..syukur Alhamdullilah,im getting stronger and stronger to move on with my life..terlalu banyak lagi dugaan yang akan ku tempuh dalam hidup ini,banyak lagi liku2 untuk ku lalui,hanya dengan sedikit dugaan baru-baru ini,aku sudah hampir gagal and jatuh,Alhamdullilah,dengan bantuan kawan-kawan dan doa ibuku,aku tidak jatuh sekali lagi, semoga dugaan di masa hadapan dapat ku tempuhi dengan sabar..inshaAllah..
entry kali ni bukan nak sedih2 yer...cukupla apa yang berlaku..di jadikan iktibar dan pengajaran untuk diri saya sendiri...sudah2..mari kita ke matlamat utama yer...saya nak share recipe ayam tandoori..recipe ni saya dapat dari kawan saya..ibunya bekerja di Malaysian Hall London..sangat mudah ,senang..and melazatkan...cuberla yer...;P

Ayam Tandoori

bahan-bahan:
ayam (of course,tapi if nak guna kambing ke lembu ke..ok aje)
rempah tandoori
mayonis
lemon
madu (jika anda mahu manis2)
garam secubit
serbuk cili (jika mahu pedas)

rempah tandoori(boleh didapati di kedai bangla)
cara-caranya :
1)basuhla ayam tu ye and potong ikut saiz yang anda mahu ye
2)perap ayam tuh bersama mayonis,rempah tandoori,perahan lemon,serbuk cili sedikit ,madu sedkit dan secubit garam.
3)gaul2 dan sehingga sudah sebati,perapla ayam ini ye satu malam,kalo nak masak esok.elokla diperap malam sebelumnye..okk?
4)then aper lagi,ayam yang sudah diperap dibakarla..saya xsure brape suhunye..tapi ayam kalo dibakar sekejap saje..
5)oh ye,kuah perapan ayam tu silala masak di atas dapur ye,jangan dibuang,boleh dibuat kuah nanti dimakan dengan nasi panas..nyum2..







Tadaaaaaaaaaaaaaa...Alhamdullilah..boleh dimakan bersama family n kawan2 ye..tapi saya makan sorg2 je...hehehe...

Selamat mencuba ye kawan2...

No comments: